ترجمه درس سوم عربی یازدهم ( تجربی و ریاضی )
نوشته شده توسط : همکلاسی

درباره ترجمه درس سوم عربی یازدهم

ترجمه درس سوم عربی یازدهم ویژه ی رشته ی ریاضی و تجربی در این پست جهت دانلود دانش اموزان سال یازدهم آماده شده است . جزوه ی ترجمه درس سوم عربی یازدهم شامل ترجمه متن درس سوم عربی یازدهم می باشد . جهت دریافت قواعد درس سوم عربی یازدهم و جزوه جامع عربی یازدهم ریاضی و تجربی به پست های مربوطه در بخش جزوه های کنکوری عربی سایت مراجعه کنید . در این پست ترجمه هم بصورت متن در این پست و در بخش توضیحات قرار گرفته و هم میتوانید بصورت فایل در انتهای پست درسنامه معنی و ترجمه درس سوم عربی یازدهم را دانلود کنید .

ترجمه درس سوم عربی یازدهم

در این بخش از توضیحات ترجمه ی کامل متن درس سوم کتاب عربی یازدهم تجربی و ریاضی قرار گرفته است .

ظواهر الطبيعة تُثبت حقيقة واحدة وهي قدرة الله، والآن نصف بعض هذه الظواهر.

 پدیده های طبیعی یک حقیقت را ثابت می کنند و آن قدرت خداست، و اینک برخی از این پدیده ها را توصیف می کنیم.

 العنب البرازيلي شجرة تختلف عن باقي أشجار العالم، تنبت في البرازيل، و تنمو أثمارها على جذعها، وَ من أهمّ مُواصفات هذه الشجرة أنها تُعطي أثماراً طول السئة. 

انگور برزیلی درختی است که با بقیهٔ درختان جهان فرق دارد، در برزیل می روید و میوه هایش روی تنهٔ آن هستند و از مهمترین ویژگیهای این درخت، این است که در طول سال میوه میدهد.

 شجرة السكويا شجرة من أطول أشجار العالم في كاليفورنيا، قد يبلغ ارتفاع بعضها أكثر من مئة متر و قد يبلغ قطرها تسعة أمتار، و يزيد عمرها على ثلاثة آلاف و خمسمئة سنة تقريباً.

 درخت سکویا درختی است از بلندترین درختان جهان در کالیفورنیا، گاهی بلندی برخی از آنها به بیش از صد متر میرسد و گاهی قطر آن به نه متر میرسد و عمر آن تقریباً بیشتر از هزار و پانصد سال است.

آلشجرة الخانقة شجرة تنمو في بعض الغابات الاشتوائية، تبدأ حياتها بالالتفاف حول جذع شجرة و غصونها، ثم تخنقها تدريجياً. يوجد نوع منها في جزيرة قشم التي تقع في مُحافظة هرمزجان. 

درخت خفه کننده درختی است که در برخی جنگل های استوایی می روید ( و )زندگی اش را با درهم پیچیدن به دور تنهٔ درخت آغاز می کند، سپس آن را کم کم خفه می کند. گونه ای از آن در جزیرهٔ قشم که در استان هرمزگان واقع است وجود دارد.

 شجرة الخبز شجرة اشتوائية تنمو في جزر المُحيط الهادي، تحمل أثماراً في نهاية أغصانها كالخبر. يأكل الناس لب هذه الأثمار 

درخت نان درختی استوایی است که در جزیره های استوایی اقیانوس ارام می روید ( و ) میوه هایی مانند نان در انتهای شاخه هایش حمل می کند. مردم این میوه ها را میخورند.

شجرة النفط شجرة يستخدمُها المُزارعون کسیاج حول المزارع لحماية محاصيلهم من الحيوانات.

 درخت نفت ، درختی است که کشاورزان آن را مانند پرچینی دور کشتزارها برای حمایت از محصولاتشان از جانوران به کار می گیرند.

 لأن رائحة هذه الشجرة كريهة تهرب منها الحيوانات، و تحتوي بذورها على مقدار من الزيوت لا يُسبّب اشتعالها خروج أي غازات مُلَوّثة.

زیرا بوی این درخت، ناپسند است و جانوران از آن می گریزند و دانه هایش حاوی مقداری روغن است و آتش گرفتن آن، سبب خروج هیچ گاز آلوده کننده ای نمیشود.

و يُمكن إنتاج النفط منها. و يوجد نوع منها في مدينة نيكشهر بمُحافظة سيستان و بلوشستان باشم شجرة مداد.

و تولید نفت از آن امکان دارد و گونه ای از آن در نیکشهر در استان سیستان و بلوچستان به نام درخت مداد وجود دارد.

 شجرة البلوط هي من الأشجار المُعمّرة و قد تبلغ من الغمر ألفي سنة. توجد غابات جميلة منها في مُحافظة إيلام و لرستان. يدفن السنجاب بغض جؤزات البلوط السليمة تحت التراب، و قد ينسى مكانها. و في السنة القادمة تنمو تلك الجوزة و تصير شجرة.

 درخت بلوط از درختان کهنسال است و عمر آن به دو هزار سال می رسد. جنگل های زیبایی از آن در استان ایلام و لرستان وجود دارد. سنجاب برخی دانه های سالم بلوط را زیر خاک دفن می کند و گاهی جایش را فراموش میکند و در سال آینده، آن دانه می روید و درختی میشود.

 قال الإمام الصادق (ع): ازرعوا و اغرسواء ... و الله ما عمل الناس عملاً أحل وَ لا أطيب منه.

امام صادق (ع) فرموده اند: کشاورزی کنید و نهال بکارید، ... به خدا سوگند، مردم کاری حلال تر و پاک تر از آن انجام نداده اند

 

 

منبع:ترجمه درس سوم عربی یازدهم ( تجربی و ریاضی )




:: برچسب‌ها: ترجمه درس سوم عربی یازدهم , ترجمه درس سوم عربی یازدهم تجربی , معنی درس اول عربی یازدهم تجربی ,
:: بازدید از این مطلب : 80
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 29 آبان 1396 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: